Oldalak

2011. augusztus 6., szombat

Tomi szülinapi Oroszkrémtortája



Ami igazabol Oroszi-krem torta lenne. Legalabbis ezt irtak sok helyen, mikor a reeceptet kerestem. Semmi koze tehat az oroszokhoz, csak egy pesti Oroszi cukraszda termeke volt ez eredetileg. Tominak nagy kedvence, ezt rendelte, en meg az elozo evi sikereket figyelembe veve mondtam igent. Az elso pillanatban azonban rajottem: utalok tortakkal bibelodni. Sokaig tart, tul sok lepesbol all, es semmi lehetoseget nem nyujt a kreativitasra (legalabbis az en szintemen), mert, ha nem koveted a receptet, nem mered ki a hozzavalokat szepen, az egesznek oda. Ez az, amiert suti ugyben barmilyen gasztroundoritosagra kaphato vagyok: nekem nem derogal kesz levelestesztat hasznalni, pudingporbol kremet fozni, adalekokat beletenni... No, de most. Most kremet foztem. Jovan, nem nagy cucc, de tenyleg. Recept szimpatia alapon kerult kivalasztasra un. Wislady oldalarol. En 7 tojasbol voltam kenytelen piskotat sutni, mert bazi nagy a tortaformam, a kremet viszont ugyanannyi alapanyagbol keszitettem es elegnek bizonyult. A piskotahoz tehat hasznaltam:

7 tojas, 210 g cukor, 250 g liszt, csipet so.

Az egesz tojasokat a cikorral addig, mig a kis £4-os habverom fura hangokat nem kezdett magabol kiadni (kb 7 perc) habosra es feherre vertem, mejd kanalankent, elegans "beleforgato" mozdulatokkal belekevertem. 180 fokos sutoben 35 percig sutottem. A forma oldalat sosem lisztezem, maskulonben felpuposodik a piskota, az aljat viszont Tomi ugyesen kizsirozata, belisztezte. A krem sem volt sokkal bonyolultabb. Elokeszultem:

4 tojassargaja, 4 dl tej, 4 ek cukor, 1 ek kemenyito, 1 vanilia rud belseje, 6 dl tejszin, 2 ek cukor, 1 ek zselatin, 50 g mazsola (hupsz, ez kimaradt... total elfelejtettem kozeszorni :)

A cukrot a tojassargakkal habosra keverem, beleadagolom a tejet, vaniliat es a kemenyitot. Goz folott surure fozom, kb 80 fokig hevitve. Felreteszem hulni, majd belekeverem a rumot. A habot kozben a cukorral felverem es az elozoleg meleg vizben megdagasztott zselatint szep lassan a mar majdnem kesz habhoz csurgatom. A kettot, amikor mar kihultek szepen osszeforgatom, majd a haromba vagott piskotalapot megkenem. En a krem egyharmadat hagytam meg masnapra diszitesre. Talalas elott az oldalat megkenem a kremmel ujra, a tenyeremmel rajatszom egy keves mogyorodarabkat, majd habzsakkal pukkancsokat fujok a tetejere, gyumivel es mentalevellel diszitem... Tatammm! Kesz is. Fuj, de nyogvenyelos :D Tominak viszont izlett. Sidmouthban vacsoraztunk egy etteremben, valami Folt Festivalt sikerult kifognunk, raadasul 9 elott 5 perccel adtuk le a 9-kor zaro konyhanak a rendelest, igy mindharman a steak mellett dontottunk. Este hazaerve kapta meg Toma a tortat. Megerte a macera, mert itt nincsen cuki, igy ez az egy modja maradt a rendes, hagyomanyos szulinapozasnak. A kepekert bocsi, nem tul jok, talan majd jovore.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése